Starostwo Powiatowe w Siedlcach rozpatruje sprawy wniesione w formie pisemnej oraz w formie dokumentu elektronicznego. Są one ewidencjonowane przez Kancelarię i Sekretariat, a następnie przedkładane do dekretacji Staroście, Wicestaroście lub Sekretarzowi, którzy przekazują je do załatwienia komórkom merytorycznym. Po zaakceptowaniu sposobu załatwienia sprawy przez przełożonego pismo z odpowiedzią przekazywane jest elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą na ePuap albo w formie tradycyjnej poprzez Kancelarię wysyłane jest pod wskazany adres korespondencyjny lub przekazywane osobiście zgłaszającemu się wnioskodawcy. W przypadkach dozwolonych przepisami prawa i na wniosek wnioskodawcy odpowiedzi zostaną wysyłane na adres poczty elektronicznej.
Na żądanie osoby wnoszącej pismo pracownik Kancelarii lub Sekretariatu poświadcza przyjęcie na kopii lub drukuje potwierdzenie odbioru zawierające identyfikator pisma przychodzącego oraz datę i godzinę przyjęcia.
Na stronie https://samorzad.gov.pl/web/powiat-siedlecki/e-formularze uruchomiona została usługa ‘e‑formularze’ udostępniająca: karty informacyjne spraw, formularze interaktywne do wypełnienia w formie elektronicznej i wydruku oraz formularze on-line, które po ich elektronicznym wypełnieniu, podpisaniu i wysłaniu zostaną przesłane do skrzynki podawczej Starostwa na ePuap (do realizacji spraw on-line niezbędne jest posiadanie konta na ePuap i profilu zaufanego lub kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego).
Informacja o stanie przyjmowania spraw, kolejności ich załatwiania lub roztrzygania
O stanie przyjmowanych spraw można się dowiedzieć:
Sprawy wpływające do Starostwa są załatwiane bez zbędnej zwłoki, według kolejności wpływu i zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego.